Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sport 6 lábra

2008.06.01
Sport 6 lábra
A közös séta a lakásban tartott ebnek a nap fénypontja. Csakhogy neked sokszor nyűgnek tűnik az egész napi munka után. Ám a rutinprogram feldobható egy kis ötletességgel!

Foci

Igazán könnyű játék a foci, fejleszti az erőnlétet és az állóképességet – és nemcsak a tiédet, hanem négylábú társadét is! A labdához a kutyádat is szoktatnod kell, először csak gurítsd felé, bátorítva, hogy szerezze meg. A kedvenced hamar megtanulja, hogy bökdösheti az orrával, terelgetheti a mellső lábával. Ha kettesben már jól megy a profi futball, a barátaidat is bevonhatod a játékba!
Amire vigyázz: A labda legyen elég nagy ahhoz, hogy a kutya ne tudja a szájába venni. Kistestű ebnek kisebb, könnyű gumilabdát válassz, de csak olyat, amelyet nem tud kirágni, kiharapni, majd esetleg lenyelni a darabokat!


Túra

Az egyenetlen talajon való séta sokkal jobban erősíti a vádlidat, a combodat és a hátsódat, mintha teremben vagy kiépített pályán járnál. A túrák időtartama és intenzitása fokozatosan növelhető – mindkettőtök erőnlétéhez szabva.
Amire vigyázz: A hosszabb túrákra vizet, kevés harapnivalót is csomagolj. Olyan útvonalat válassz, ahol a kutya is szabadon mozoghat. Mozgásszervi panaszokkal küszködő, idős vagy nagyon kis termetű ebek számára nem javasolt túl hosszú kirándulás.


Kocogás

Ha a félórás tempós gyaloglás már nem fárasztó sem neked, sem a kutyádnak, ideje kipróbálni a kocogást. Tarts magatoknak „interval" edzést az alábbiak szerint: váltogasd az erőteljes mozgást igénylő rövid szakaszokat a lassabb, kímélőbb periódusokkal. Ezzel több kalóriát égetsz el. Ez az edzésforma fejleszti az állóképességet, a kitartást és a robbanékonyságot.
Amire vigyázz: A kutyádnak meg kell tanítanod, hogy végig melletted haladjon, de válassz számára is kényelmes sebességet, és fokozatosan készítsd fel a hosszabb távok teljesítésére.


Tenisz

Bár elsőre meglepően hangozhat, hidd el, nem igényel különösebb edzettséget a közös tenisz, hiszen csak óvatos adogatásról van szó. A lazán tartott ütővel alulról üsd felfelé a labdát, majd add ki kedvencednek a vezényszót: fuss! Magasról is adogathatsz, ettől erősödnek a hát- és vállizmaid. A kutyusod pedig boldogan fog a labda után futkosni.
Amire vigyázz: A nagytestűek könnyen lenyelhetik a teniszlabdát! A hirtelen megállások és irányváltoztatások miatt nem javasolható ez a sport ízületi gyengeségre vagy bármilyen mozgásszervi betegségekre hajlamos fajtáknak.

Folytatás a Maximában!

MAXIMA
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.